fredag 26 februari 2010

Jag gillar tanken på att ha en sagopåse till varje tillfälle i förskolan. Då blir barnen trygga i att veta vad som kommer hända beroende på vilken påse jag tar fram. Påsar upplever jag också triggar nyfikenheten.

Här har vi två exempel på sagopåsar och på att jag måste ha dubbla personligheter. Vem kunde tro att jag någonsin skulle repa upp och sy om, om ens sy? Jag växer när jag syr, det är ett som är säkert.

I den prickiga kommer jag ha Astrid Lindgren-sagan "När Adam Engelbrekt blev tvärarg" i form av tjuren nedan och en docka föreställande hans medspelare "Kalle". Läs sagan! Utfärdar tårvarning dock...

Ja, ni gissade rätt jag har sytt den själv. Borde inte ta närbilder...

Använde mig av fleece och lappade och drog genom trådar för att forma huvudet.

Mycket mixtrande senare frågade ett barn under sagostunden om den var riktig. Hur bra är jag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar