torsdag 25 februari 2010

Handdockor är superbra att använda sig av i förskolan, tycker jag med många andra. Det fångar ofta barnen och man kan få veta mer om hur de ser på olika saker. När en pedagog ställer en fråga vet barnen att pedagogen kan svaret, medan de kan känna sig mer lockade att förklara för en docka. Men såklart blir det ju mer lustfyllt också.

Nedan följer ett gäng handdockor jag gjort på halvfabrikat.
Tack vare en speciell studiekamrado som jag har att tacka för mycket klokt (du vet vem du är Tina), traskade jag på Ikeas barnavdelning för att köpa djuren för inte ens en hundring sammanslaget. Fingervantar från Lindex på rea.
Jag tog ur en del av stoppningen och sydde fast vanten från utsidan genom att vika in tygkanten från djuret. Tog inte många kvartar...

En katt. Söt.

En råtta. Söt?

En kanin. Söt och lite vulgär.

1 kommentar: