fredag 13 augusti 2010

Min trollstav är klar. Jag ska använda den i förskoleverksamheten till typ allt.

Barnen eller jag viftar och ger intruktioner på hur övriga ska agera. Vi kanske viftar och säger "ledsna" så agerar övriga därefter. (drama) Gruppering genom att säga "två och två". (matte/språk)

Man kan verkligen göra vad som helst, bara barnen är intresserade och att det är på deras nivå. Trollstaven gör ju allt så mycket mer magiskt och spännande.


Jag försöker tänka på att inte göra traditionellt flickiga företeelser flickiga, och tvärtom. Jag skulle kunnat måla staven rosa och sätta en glittrig stjärna längst ut, så hade halva gruppen varit tokexalterad, men jag vill ju att så många som möjligt ska känna sig inkluderade.

1 kommentar:

  1. Vad fint! Roligt med pyssel :)

    Jamen just det, du är ju snart klar, måste vara himla skönt! Jag har ju inte heller så jättelångt kvar nu, ett år till efter den här terminen. Det går fort! Vart vill du jobba då?

    Ja, vi får boka in en date :) Kram

    SvaraRadera