fredag 29 januari 2010

Min fina Tomas

Tanken är ju att jag ska lägga upp allt jag pysslar ihop här, men ändå tar det emot att publicera målningar och teckningar.

Har funderat lite på varför.

Jag gillar att måla.

Det bästa vore om jag kunde lägga upp alster, utan att känna att jag måste förklara att jag vet att jag inte är någon Monet, Ilon Wikland, eller ens amatör.

Målningar är ju traditionellt något man bedömer, men allt jag vill är ju att inspirera till olika sätt att skapa.

Eller som jag förmodligen sagt om jag vore man: "Jag skiter i vad andra tycker. Jag vet ju att jag är bra."

Avslutar med en teckning som inte jag gjort. MEN så här ska jag kunna rita en vacker dag. Hellre än att kunna måla som Monet eller Ilon Wikland.

Okej inte som Ilon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar